Gdy sztywność w ciele albo senność ogarnia…

Na pewno spotkaliście/łyście się z tym ćwiczeniem wcześniej – jest ono znane pod angielską nazwą „roll-down”, „roll-up”.  Moje ma wiele wersji a ta podstawowa jest nieco zmodyfikowana. Przywiozłam je z San Francisco, gdzie uczyłam się pod okiem Jeff’a Crocketta. Ja je nazywam „ślimaczkiem” i jest to jedno z podstawowych ćwiczeń Warm Up’u.
Maroko...Fes? sklep ze skórami.. po wielu godzinach jazdy autokarem...  Warm Up można wykonywać wszędzie :) a jaka ulga dla ciała i ile energii po!
Maroko…Fes? sklep ze skórami.. po wielu godzinach jazdy autokarem…
Warm Up można wykonywać wszędzie 🙂 a jaka ulga dla ciała i ile energii po!

Stań z nogami na szerokość ramion. Lekko zegnij kolana. Palce stóp na zewnątrz.


Powoli, kręg po kręgu zacznij schodzić głową w dół. 
Za każdym razem, gdy poczujesz napięcie w kręgosłupie, powróć w górę do tego momentu, gdy już nie będziesz odczuwać tego bólu. To może być czasem nawet 1 cm w górę. 
 
Weź parę oddechów. I dalej zwijaj się w dół.
Rób tak za każdym razem, gdy poczujesz napięcie w okolicach kręgosłupa.
Gdy już nie będziesz mógł/mogła zejść niżej, zostań na parę oddechów w dole. 

Pamiętaj, by duże palce mieć na zewnątrz. Powoli z wolnym oddechem wracaj do góry. 
Postuj jeszcze dwie sekundy. Przeciągnij się. Podnieś ramiona do góry i przeprowadź na boki. Poczuj jak wyciągasz kręgosłup.
Jeszcze głęboki wdech i… Miłego dnia!!
podziel się:
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *